Spännande program under årets Innovation Day
Nu börjar programmet till Innovation Day att ta form på allvar. I år kör vi återigen digitalt – och det finns mycket spännande att se fram mot den 11 november.
Mitt under innovationsveckan 8-14 november arrangeras som vanligt Innovation Day. Dagen har i år, precis som hela veckan i övrigt, temat ”Smart industri”. Projektledare Fredrik Larsson, till vardags kommunikatör på Norrköping Science Park, håller på att lägga de sista bitarna i programpusslet tillsammans med övriga i projektgruppen.
– Vi kommer att få lyssna till intressanta talare, som Hans Holmström, vd för Siemens Energy i Finspång, och Emma Frans, vetenskapsjournalist och kanske mest känd från alla framträdanden i SVT och TV4 kopplat till pandemin och dess effekter. Vi har precis även gjort klart med Åsa Zetterberg, förbundsdirektör för IT & Telekomföretagen som i höst byter namn till TechSverige, säger Fredrik Larsson.
Moderator under dagen är Anna Lindberg, vd på pr- och varumärkesbyrån Identx i Linköping.
– Anna kom direkt upp som ett namn som moderator. Dels har hon en tydlig regional koppling, men framför allt är det en person med mångårig erfarenhet inom nyhetsbranschen som både journalist och senare vd/publisher för Öst Media. Detta säger mig att hon är en nyfiken person med näsa för relevanta frågeställningar och som brinner för det personliga samtalet. Hon passar perfekt!
Precis som i fjol kommer Innovation Day att vara helt digital. Det finns en hel del nyheter i upplägget och det väntar en högintressant heldag.
– Utöver alla intressanta talare kommer det också hållas en paneldiskussion under lunchen då vi kopplar upp oss mot Sveriges innovationsråd i sex olika länder som kommer att bidra med inspel om vad som sker på området Smart Industri runt om i världen. Senare under eftermiddagen kommer det även arrangeras ett investerarforum. Det blir full fart, helt enkelt!, säger Fredrik Larsson.
Så ringa in den 11 november i kalendern för en spännande dag i innovationens tecken.
Relaterat
Subsoccer was born during a family holiday when founder Jarno Saarinen came up with the idea of a table football game or under table game, played with your feet. After years of development, failed prototypes, and persistence, the concept evolved into a patented product with global traction. Today, Subsoccer is partnered with major brands such as Adidas, UEFA, and Heineken.
28 May 2025
Virtual Dawn, a Finnish XR/AI company based in Tampere, has taken its first steps into the U.S. market following a successful presence at the Game Developers Conference (GDC) in San Francisco. The trip led to new subscribers and promising business leads – a milestone that marks the start of a long-term presence across the Atlantic. We caught up with the team to hear more about their product, their journey, and how Bridging4Growth supported their expansion.
28 May 2025
Följ NOSP